Annonsørinnhold fra Askim & Spydeberg Sparebank

Hva er dette?

Lokalbanken oppfylte parets boligdrøm på bryllupsdagen

Elin Røssvoll og Cato Aasland har lenge drømt om å bygge egen bolig. Samme dag som bryllupet stod signerte de også byggelånspapirene i lokalbanken.

Annonsørinnhold fra

– Jeg husker reaksjonen min nå. Hæ? Skal dere gifte dere i dag?, ler avdelingsleder og kunderådgiver i Askim & Spydeberg Sparebank avdeling Ås, Rigmor Kulvik (51).

Hun har besøk av ekteparet Cato og Elin som nylig både giftet seg og signerte papirene som tar dem et skritt nærmere drømmen om å bygge sin egen bolig. Latteren sitter løst i rommet, og det er tydelig at de på kort tid har bygget gode relasjoner. 

– At dere er i nærheten og at det er enkelt for oss å stikke innom for en prat eller signering av papirer har vært avgjørende for vårt valg av bank, forteller Elin. 

Her kan du lese mer om Askim & Spydeberg Sparebank. 

– I banken traff vi hyggelige mennesker som viste oss tillit


IVARETATT: I lokalbanken følte Cato og Elin seg sett og ivaretatt, og de fikk raskt en god tone med Rigmor.

Cato og Elin bor i dag i en leilighet i Ås med tre soverom. De er en moderne familie hvor Elin har to barn fra et tidligere forhold. Sammen har de også en gutt på ett år. De har kjøpt en tomt sentralt i Ås og håper å sette spaden i jorden i løpet av våren.


Askim & Spydeberg Sparebank - Ved din side

Vårt mål er at alle våre kunder skal ha en god og helhetlig plan for økonomien. I dag, i fremtiden og dersom noe skulle skje. Vi er lokalbanken som er engasjert i lokalsamfunnet, en god støttespiller og samtidig med på å utvikle og bidra til et blomstrende lokalsamfunn.

Hos oss møter du engasjerte, omtenksomme og ukompliserte rådgivere.

Vi er omtenksomme ved å sørge for at vi finner de beste bankløsningene for deg og at du føler deg ivaretatt.

Vi er ukompliserte ved at vi gjør din økonomiske hverdag enklere. Hos oss er det korte beslutningsveier.

Vi engasjerer oss lokalt og støtter det lokale, både individer, bedrifter og lokalsamfunn.

Vil du vite mer om Askim & Spydeberg Sparebank? Les mer her.

– Vi har aldri ønsket oss et ferdighus fra en katalog. Nå har vi fått tegnet drømmehuset og plukket håndverkerne våre selv. At vi kun har en estimert sum å forholde oss til, gjorde det vanskelig for flere banker vi var i kontakt med, forteller Aasland som har 15 års erfaring som snekker og som i dag jobber som elektriker.  

Det nygifte paret har estimert kostnadene de vil ha ved bygging av bolig og signert byggelånspapirene med et økonomisk tak i lokalbanken i Ås. Slik kan de gå i gang med bygging og låne penger etterhvert som håndverkerne fakturerer dem for arbeidet.

– Det var svært utfordrende for banker andre steder i landet å inngå en avtale med oss her i Ås. De hadde ingen lokalkunnskap, og det var vanskelig å få tillit over telefon og mail. Derfor var det ekstra deilig å treffe hyggelige mennesker her i lokalbanken som hadde tid til  å lytte og som viste oss tillit, smiler Elin og ser takknemlig over på Rigmor.


RELASJONER: Gode kunderelasjoner er viktig for lokalbanken. – Det er gjennom personlige møter man bygger tillit og relasjon, sier Rigmor som er opptatt av å møte kundene ansikt til ansikt.

For Rigmor var det aldri noen tvil om at Cato og Elin skulle få hjelp. Etter en telefonsamtale med Cato ble første møte avtalt, og siden da har de opparbeidet en trygg relasjon.

– Jeg er ikke noe glad i lange mailer med et bankspråk jeg ikke forstår. Nå har vi blitt så godt kjent med damene her i banken i Ås, så har vi ikke tid til å stikke innom kan vi ta ting over telefonen. Da er det enkelt for meg å si hæ om jeg lurer på noe, ler Cato og Rigmor nikker smilende.

– Det høres kjent ut, ja, ler hun. 

Disse engasjerte damene møter du på Ås-kontoret:

 

TRIOEN I ÅS: Mette Lise, Rigmor og Trine er de tre engasjerte kunderådgiverne kundene treffer i Askim & Spydeberg Sparebank i Ås.

Rigmor: – Jeg har felt noen tårer i kundemøtene

Spydebæringen Rigmor Kulvik har vært leder og kunderådgiver i Ås-banken siden den åpnet i august 2011. Hun elsker å møte mennesker og bistå i alle livets faser.

MEDMENNESKE: Kunderådgiverne i lokalbanken følger gjerne kunden gjennom tykt og tynt i livet, så som medmenneske kan det noen ganger være følelsesmessig utfordrende. – Det hender vi feller noen tårer, forteller avdelingsleder Rigmor. 

– Jeg mener at vi som lokalbank har en helt spesiell rolle når det kommer til å skape tillit og relasjoner med kundene våre, for det er jo nettopp i personlige møter de gode relasjonene oppstår, sier Kulvik.

Rigmor er opptatt av at banken skal gjøre det ukomplisert for kundene. Det skal være enkelt å stikke innom for å ta en prat. Ja, så enkelt at man faktisk kan gjøre det på vei til sitt eget bryllup. 

FIN REISE: Rigmor Kulvik har vært i Ås-banken fra starten i 2011, og hun trives godt med å være tett på kundene.

– De fleste av oss har en smarttelefon med nettbank i lomma, men fortsatt er det ganger i livet hvor kunden har behov for hjelp. Det kan dreie seg om alt fra bygging av bolig, boliglån, skilsmisser, forsikringer, uførhet til dødsfall i familien. Da er det godt for kunden å komme inn i banken og bli møtt av et fast håndtrykk og et smil. 

Damene i Ås-banken jobber alltid for å finne gode løsninger for kundene sine. I enkelte tilfeller har takknemligheten vært så stor hos kundene at at både Rigmor og kundene må ta til tårene mot slutten av møtet. 

– Jeg er et medmenneske og noen kundemøter har endt i tårer, enten fordi vi har snakket gjennom triste ting eller fordi vi har funnet gode løsninger som gjør livet bedre for kunden, avslutter Rigmor.

Her kan du lese mer om Askim & Spydeberg Sparebank sin enkle mobilbank.

Trine: – Jeg er glad i å veilede de unge kundene

Det første som møter deg når du går inn i de lyse, fine lokalene til banken i Ås er det store, varme smilet til Trine Sæter (48). Hun sitter i kundemottaket og jobber som kunderådgiver dagligbank.

SOSIAL: Trine møter kundene med et stort smil. Hun har funnet den perfekte arbeidsplassen hvor hun får møte mennesker og hjelpe kunder med små og store ting i bankhverdagen.

– Jeg er i overkant sosial og elsker å prate med mennesker, så denne jobben passer meg veldig fint, sier Trine med et glimt i øyet. 

Hun setter stor pris på å veilede og gi råd til den yngre kundegruppen -ungdommen som er på full fart ut i ung voksen-livet. Dessuten er det mange studenter ved NMBU som er innom. Både internasjonale studenter og lokal ungdom har behov for hjelp med hverdagslige økonomiske spørsmål.

– Rigmor sier ofte til meg at jeg har så god tone med de yngre. Jeg liker å prate med ungdommen og fortelle dem om viktigheten ved for eksempel sparing i BSU, smiler Trine. 

Mange får plutselig tilgang til store summer på sparekontoen sin når de runder 18. Et av de gode rådene Trine gir dem er å sperre kontoen for uttak.

– Jeg vet selv hvor enkelt det er å bruke penger bare ved noen tastetrykk i app'en på telefonen. Da er det mye bedre at de får tenkt seg litt om og kommer hit til meg når de vil ta ut penger fra sparekontoen sin.

Trine får ofte spørsmål fra venner og bekjente om hva hun egentlig gjør i banken. For kommer det egentlig noen innom?

– Ja, jeg får besøk av både gamle og unge. Folk synes det er fint å ha en bank som er tilstede, for alle er ikke like komfortable med nettbanken. De eldre er veldig takknemlige for at banken hjelper til, og de unge synes det er fint å ha et sted å gå til når de trenger svar.

Her kan du lese mer om Boligsparing for unge.

Mette Lise: – Vi er med i motgang og medgang

I juni 2018 fikk Askim & Spydeberg Sparebank i Ås en ny kunderådgiver med på laget. Mette Lise Johansson (48) startet sin bankkarriere i en lokalbank tilbake i 1990. Etter noen år i en større forretningsbank, er hun glad for å være tilbake i en lokalbank.

ENGASJERT: Mette Lise synes det er gøy å oppfylle kunders drømmer. Hun er med kundene på reisen fra første kontakt med banken til drømmen er nådd.

 – Jeg er kjempeglad for denne jobben. Banken er så engasjert i lokalsamfunnet, og vi har en unik posisjon i nærmiljøet. Her er vi på fornavn med mange kunder, og det setter både de og vi pris på, sier Mette Lise.

Mange kunder kommer til banken med store drømmer. For Mette Lise er det viktig å gi gode råd på veien som på sikt kan oppfylle drømmen.

GODE KOLLEGAER: Damene i Ås er opptatt av å ha det morsomt på jobb. – Vi har blitt glad i hverandre som kollegaer, og vi hjelper og utfyller hverandre godt. 

– Mye kan selvsagt skje på veien til å oppfylle drømmen, da er det viktig at vi er der like fullt og helt i motgang som i medgang. Hvis om at dersom at noe skulle gå galt, kan for eksempel forsikringer bety en stor forskjell. Det er derfor noe vi må hjelpe kundene å få på plass tidlig i enhver prosess, forteller Mette Lise.

Å ha bank og forsikringer samlet på et sted betyr mye for mange. I lokalbanken får kunden veiledning om hvilke forsikringer en trenger ut ifra hvor kunden er i livet. 

– Jeg er opptatt av å ikke knuse noen drømmer, men jeg prøver å gi god veiledning for hva som kan lønne seg å gjøre her og nå for at drømmen en dag skal kunne oppfylles. Gode personforsikringer er viktig å ha som sikkerhet hvis noe skulle skje på veien.

Her kan du lese mer om Askim & Spydeberg Sparebank sine gunstige forsikringsordninger.

Askim & Spydeberg Sparebank

Askim & Spydeberg Sparebank er en del av Eika Alliansen med lokale kontorer i Ås, Ski, Spydeberg og Askim.

Åpningstider ved Ås-kontoret:

Mandag - fredag: 09.00 -15.30

Sommertider (15.05 - 31.08):

Mandag - fredag: 09.00 - 15.00

Kontakt oss på telefon: 69 81 62 00 eller e-post: post@asbank.no


Del artikkelen på Facebook